Snel naar bed geweest

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Sinds een maand heb ik verkering. Hij is van een evangelische/pinkstergemeente, ik ben PKN. We hebben allebei jarenlang geleefd zonder rekening te houden met God of gebod. Ik heb samengewoond, hij heeft een relatie gehad. Toen we elkaar nog maar heel kort kenden zijn we met elkaar naar bed geweest. Allebei hadden we daar heel veel spijt van, maar ondertussen is het toch nog een paar keer gebeurd. We komen er samen niet uit.

Als we gemeenschap gehad hebben betekent dat, dat we in Gods ogen zijn getrouwd. Toch? Is het dan nog steeds zondig om met elkaar naar bed te gaan? We zijn er allebei van overtuigd dat we elkaar niet 'toevallig' zijn tegen gekomen en denken ook serieus aan een toekomst samen. Maar als je elkaar nog maar net drie maanden kent is trouwen wel heel erg snel...

Antwoord

Ja, en samen naar bed gaan nog sneller. Wat een losgeslagen leven, in strijd met Gods Woord. Terecht gebruik je het woord "spijt" en niet het woord "berouw". Spijt betuigen ondeugende kinderen: mama ik zal het nooit weer doen. Dat zeggen ze omdat ze bang zijn voor de straf en ze hebben zich nog niet omgekeerd of ze vervallen in dezelfde fout. Zo is het gedrag van jullie ook. Oh, Oh, het lijkt wel op samenhokken. Dan denken we aan konijnen in een hok, enz.

Ik heb een raad aan jullie: ga samen op de knieën en bidt de Heere om bekerende genade, zodat er een strijd komt tegen een leven wat in strijd is met Gods Woord. Want wie vloekt houdt op met bidden en wie gaat bidden houdt op met vloeken. Dit bekende gezegde zou ik van toepassing willen brengen op jullie leven. Dus geen afstotend antwoord, maar een woord wat doet breken met het kwaad en de Heere gaat bidden om vergeving van het kwaad in het bloed van Christus.

Ik hoor nog wel van je hoe het gegaan is met ons advies. Ik wens je strijdende genade toe om het voor de Heere te verliezen. Hij wil zulke in Christus aanzien in gunst van boven.

Ds. J. D. Heikamp

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk