Mijn vriend doet aan zelfbevrediging

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend doet aan zelfbevrediging. Ik vind dat niet zo'n fijn idee. Mijn mening is dat seksualiteit iets is voor in het huwelijk. Kan en mag ik van mijn vriend vragen te stoppen met zelfbevrediging?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zo makkelijk ligt dat niet. Een man maakt per dag enorm veel zaadcellen die van tijd tot tijd het lichaam moeten kunnen verlaten. Dat gebeurt meestal ’s nachts. De meest jongens merken dat ze dat ook met de hand kunnen opwekken waarmee ze dan meteen van een stuk seksuele spanning af zijn. Dat ligt voor een jongen toch wat anders dan voor een meisje.

Je schrijft dat seksualiteit iets voor het huwelijk is. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook als ongehuwde heb je met seksuele gevoelens en spanningen te maken. Wat wel binnen het huwelijk thuishoort, is seksuele omgang tussen man en vrouw.

In ieder geval is het wel goed van je vriend dat hij er met jou over is gaan praten. Houd het gesprek naar elkaar toe ook open. Stimuleer hem wel dat hij de baas blijft over zijn lichaam en dat hij er z’n best voor moet doen om het niet tot zelfbevrediging te laten komen. Maar als het wel gebeurt, neem het hem dan niet kwalijk, want die seksuele spanning kan echt heel erg groot zijn en dan zie ik het toch als een soort van noodoplossing.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging