1,5 jaar verkering en aandacht van andere jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb 1,5 jaar verkering maar een week geleden heeft een andere jongen mij verteld dat hij mij leuk vindt. Ik weet nu niet meer wat ik voel voor mijn vriend of voor hem. Bij de jongen die mij vertelde dat hij mij leuk vindt, zit ik in de klas. Mijn vriend weet het; ik heb het hem verteld. We hebben al op het punt gestaan om het uit te maken. Maar op dat moment kon ik niet met de gedachte leven hem nooit meer dichtbij mij te hebben.

Maar met die jongen uit mijn klas heb ik ook wel het gevoel van: hij zou mij wel een zoen mogen geven. Ik heb ook wel op het punt gestaan om dat te doen. Dan weet ik wel zeker voor wie ik meer voel. Hoe kom ik daar uit?

Antwoord

Op een gegeven moment moet je voor jezelf wel een duidelijk keuze maken met wie je verder wilt gaan en niet blijven hinken op twee gedachten. Je hebt nu anderhalf jaar verkering met je vriend en dan gaan de eerste hevige verliefdheidsgevoelens al weer een beetje over. Bovendien streelt het je altijd weer als iemand (anders) verliefd op je wordt. En het zal best wel een aardige jongen zijn. Natuurlijk bestaan er naast je vriend ook nog andere aardige jongens. Je schrijft dat je niet met de gedachte kunt leven je vriend nooit meer dichtbij je te hebben. Nu dan weet je toch welke keuze je moet maken?

Verder schrijf je dat die jongen uit je klas je best wel een zoen zou mogen geven om zo te zien hoe dat voelt. Je zou juist moeten zeggen dat je geen zoen wilt hebben omdat je immers een relatie hebt met je huidige vriend. Denk je werkelijk dat je er dan uit zou komen als je je laat zoenen door hem? Hoe denk je dat je huidige vriend dat vindt? En hoe zou je het vinden als hij zo met een ander meisje zou omgaan? Maak een duidelijke keuze en ga daar voor!

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering