Ex-vriend niet los kunnen laten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb toen ik 15 jaar was, een relatie gehad van drie jaar. Met deze jongen heb ik meerdere malen gemeenschap gehad, waar ik achteraf spijt van heb, omdat God dit niet goed vindt. Ik heb door meningsverschillen de verkering uitgemaakt. Toch hield ik nog van hem.

Later heb ik nog een relatie gehad met een andere jongen. Mijn vorige vriend had na een tijdje ook weer verkering en is pas getrouwd. Maar ik ben jaloers. Ik hou nog steeds van hem. En ik droom wel eens dat zijn vrouw een ernstige ziekte krijgt en zal sterven en dat ik dan met hem zal trouwen. Wat moet ik? Want ik weet dat dit niet goed is.

Antwoord

Ja wat moet dat moeilijk voor je zijn. Ik denk dat je je zo verbonden voelt met hem vooral komt omdat je immers gemeenschap met hem hebt gehad. Je hebt dan immers toch met elkaar als man en vrouw geleefd alsof je getrouwd was. En die relatie liep stuk, dat doet dan toch pijn. Al met al geeft gemeenschap toch een sterker gevoel van verbondenheid dan je zou willen. Dat je dan droomt dat zijn vrouw een ernstige ziekte krijgt en komt te overlijden, kan ik me wel voorstellen. Je zoekt dan immers toch naar een mogelijkheid om een relatie met hem aan te kunnen gaan en dit zou dan de enige mogelijkheid kunnen zijn. Je moet nu toch iets leren loslaten wat je graag had gewild en dat valt niet mee. Zeg tegen jezelf dat een relatie met hem er echt niet meer inzit en bouw bewust de gevoelens die je nog voor hem hebt, af.. Richt je aandacht op andere dingen en leg het ook in het gebed voor de Heere God neer en vraag hem of hij je er bij wilt helpen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit