Verliefd geworden op iemand anders

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al langere tijd een goede relatie met mijn vriend, maar nu ben ondanks dat ik het probeerde tegen te houden, verliefd geworden op iemand anders! Ik denk de hele dag aan hem en ‘s nachts droom ik zelfs van hem. Hoe kan ik hier het best mee omgaan. Het is namelijk een bekende van me?

Antwoord

Tja, dat is een moeilijke vraag. Ga voor jezelf eens heel nauwkeurig de consequenties van een eventuele beslissing na. Zou je werkelijk je huidige vriend willen missen en het verdere leven met die ander willen delen? Als je daar niets liever dan ‘ja’ op wilt zeggen, dan moet je je huidige verkering uitmaken. Als je zegt dat je wel verliefd bent, maar echt niet met die ander een relatie wilt hebben om welke reden dan ook en je bovendien je huidige vriend niet wilt missen, dan zul je je best moeten doen om die verliefdheid af te bouwen. Een verliefdheid is niet iets wat je alleen maar overkomt. Maar je hebt ook je verstand gekregen om dingen goed op een rijtje te zetten om dan de juiste beslissing te nemen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid