Grenzen binnen seksualiteit in huwelijk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Er wordt veel gevraagd over wat op seksueel gebied voor het huwelijk wel of niet kan/mag. Maar hoe zit dat in het huwelijk? Mag je dan van elkaars lichaam genieten, elkaar op verschillende manieren bevredigen, enz. Of is alleen de daadwerkelijke gemeenschap toegestaan? Doordat seksualiteit door de media zo vergiftigd is krijg je het gevoel dat je binnen het huwelijk ook al snel ‘te ver’ gaat als je met elkaars lichaam bezig bent buiten de normale gemeenschap om.

Antwoord

Je kunt zeggen dat datgene binnen het huwelijk op seksueel gebied is toegestaan wat staat in het teken van wederzijdse liefde, respect èn wederzijdse toestemming èn waarbij men elkaar geen schade toebrengt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk