Domineesvrouw zijn

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe is het om een domineesvrouw te zijn? Er is namelijk een jongen verliefd op mij, die de theologie studeert. Word je daardoor aangekeken als zijnde "vrouw van ...?"

Antwoord

Allereerst is het belangrijk om te weten of je van die ander houdt en met hem het leven zou willen delen. Het domineesvrouw zijn heeft zowel voordelen als nadelen. Je moet in ieder geval wel bereid zijn echt achter het werk van je man te staan. Er gebeuren doorlopend onverwachtse dingen, dus kun je je man niet claimen. Veel activiteiten in de gemeente vinden bovendien ’s avonds plaats, dus zul je zelden ’s avonds samen zijn. Ook is er altijd weer de spanning van de komende zondag waarop er twee keer gepreekt moet worden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering