Bij mij thuis mogen we nooit samen zijn

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

We hebben 1,5 jaar verkering. Bij mij thuis mogen we nooit samen zijn, terwijl we dat bij hem thuis wel mogen. Ik vind het jammer dat we dat vertrouwen niet krijgen. Maar als we bij hem thuis zijn is het heel moeilijk om ons aan de afspraken te houden tot hoever we zouden gaan. Het lijkt wel of we alles wat we bij ons thuis te kort komen, daar inhalen. Dat maakt het heel moeilijk. Hoe zouden we daar mee om kunnen gaan?

Antwoord

Ja, het is maar net hoe je er tegen aankijkt. Je zou ook kunnen zeggen, dat je ouders dat dus niet voor niets doen, want je ziet dat wanneer je wel samen bent bij de ouders van je vriend, het dan dus heel moeilijk is om die grenzen goed te bewaken. Dat is ook een interpretatie.

Hebben jullie het er al eens met je ouders over gehad dat jullie ook echt willen wachten met gemeenschap tot je getrouwd bent. Als ouders dan weten en ze zien dat jullie dat ook echt willen, dan denk ik dat ze jullie ook wat meer vertrouwen. Ouders zijn ook bang dat ze achteraf misschien de zwarte piet toegeschoven krijgen dat ze wel wat meer hadden mogen opletten omdat het dan niet gebeurd zou zijn. Zo zitten er vaak twee kanten aan de zaak. Probeer vooral met elkaar te communiceren om gezamenlijk een oplossing te vinden. Ga niet tegenover elkaar staan als in een wedstrijd want dat laatste levert alleen maar verliezers op.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering