Leeftijdsverschil te klein en afstand te groot

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een relatie met een meisje die nogal ver bij me vandaan woont: Zeker twee uur rijden met de auto. We hebben al zes maanden een relatie. We zien elkaar zo'n twee keer in de maand. Mijn verliefdheid is met vlagen: de ene keer heftig en de andere keer veel minder. Is dit normaal? Ook zij heeft dat heel sterk en zij heeft ook vooral twijfels om twee dingen: de afstand, en de leeftijd. Ik ben 18 en zij is dat ook bijna, maar desondanks vind ze mij nog vrij jong. Al haar vriendinnen hebben verkering met een jongen die zeker vier jaar ouder is, maar ik heb het idee dat ze zich vooral laat beïnvloeden door haar vriendinnen.

Wat vindt u? Is het leeftijdsverschil te klein en de afstand te groot? We hebben zeker momenten waarop we naar elkaar verlangen en heel erg verliefd zijn op elkaar. Ik weet niet of ik dan die relatie voort moet zetten of dat ik er een punt achter moet zetten. Aan de andere kant heb ik ook wel weer het gevoel dat we gewoon bij elkaar passen en voelen we elkaar heel goed aan, dit maakt het voor mij ook allemaal erg onzeker. Dan weet ik het gewoon niet. Wat moet ik hier nou mee?

Groet van een vertwijfelde jongen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ja, dat is inderdaad niet zo leuk als je zover van elkaar af woont. Maar ja dat is nu eenmaal zo. Door die afstand kun je elkaar niet snel eens even ontmoeten en moet je er altijd zo’n hele officiële reis voor maken, dat is inderdaad niet makkelijk. Op het leeftijdverschil kun je niets aanmerken. Dat is heel normaal dat een jongen en een meisje ongeveer even oud zijn. Dat haar vriendinnen allemaal een oudere jongen hebben, dat hoeft toch geen maatstaf voor jullie relatie te zijn? Jullie zijn inderdaad allebei best nog wel jong. Je bent met een relatie ook een stukje vrijheid kwijt en dat ervaren jullie ook best wel zo. Tegelijkertijd schrijf je dat je het gevoel hebt dat jullie goed bij elkaar passen en elkaar ook goed aanvoelen. Als ik jullie was, ging ik er gewoon nog even op een ontspannen manier mee door. Dan zul je vanzelf wel zien of het beter gaat of niet. Dat de verliefdheid bij jullie zo wisselend is, dat is normaal.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering