Niet naar bed voor mijn 15e

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb ongeveer een half jaar verkering en ben nog maar 14 jaar. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik niet met hem naar bed wil voor mijn 15e. Mijn vriend heeft er al erg sterke verlangens naar en ik word daar zo wanhopig van!

Antwoord

Je bent nog maar 14 jaar en je vriend heeft hele sterke verlangens. Ik heb het gevoel dat hij er zo over doorzeurt, dat jij er zelfs wanhopig van wordt. Ga a.u.b. niet met hem naar bed. Het feit dat je maagd bent, is een sieraad. Je zou er echt spijt van krijgen als je met hem naar bed zou gaan. Hij weet toch ook dat je nog maar 14 jaar bent. Hij zou je juist moeten beschermen i.p.v. er nu al zo op aan te dringen. Bovendien hoort seksuele omgang binnen het huwelijk thuis. Hoe vaak gaan meisjes daar helaas niet op in om dan na afloop met een kater te blijven zitten. Dus wees vooral zuinig op jezelf en doe vooral geen dingen die jezelf ten diepste niet wilt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk