Ook stiekem verkering met andere jongen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu ongeveer een maand (nog maar) verkering en het gaat erg goed. Er is echter één maar: ik ken nog een andere jongen waar ik smoorverliefd op ben geworden. Voor beide jongens voel ik veel en ik hou echt van beiden. Wat moet ik doen? Ik ga het niet uitmaken met mijn vriend, dat niet, maar hoe zorg ik ervoor dat die andere jongen niet meer interessant is voor mij? Omdat ik me ervoor schaam heb ik het niet aan mijn vriend verteld, maar de jongen die ik ook heel leuk vind weet dat ik wel een vriend heb. Toch flirt hij wel telkens met me. Ik voel seksueel meer voor die jongen, wij zijn veel intiemer en closer met elkaar. Maar toch voel ik nog heel veel voor mijn vriend... Ik weet dat ik gewoon trouw bij mijn vriend moet blijven, maar ik kan mijn gevoelens niet wegstoppen. Ik voel me vreselijk rot. Wat moet ik doen?

Antwoord

Tja, hoe los je dit op? Zoals je het beschrijft, lijkt het wel alsof je ook stiekem verkering hebt met die andere jongen. Je schrijft immers: “Wij zijn veel intiemer en closer met elkaar”. Dat wil dus zeggen dat je met die andere jongen ook over je gevoelens voor hem spreekt. En nu moet ik als het ware een toverspreuk uitspreken dat die verliefdheid voor die andere jongen overgaat. Je zult echt zelf de dingen op een rijtje moeten zetten. Ik vind het niet fair van je dat je met de ene jongen verkering hebt en met de andere jongen over je verliefdheidsgevoelens voor hem spreekt. Je houdt de jongen met wie je nu verkering hebt, toch voor de gek. Dat zou je zelf toch ook niet willen. Kom zet de dingen voor jezelf duidelijk op een rijtje. Je kunt er maar met één verkering hebben en dan zul je met die andere moeten breken! En als je er helemaal niet uitkomt, zul je met beiden moeten breken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringverliefdheid