Opzien tegen verkering, wel verliefd

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Op de een of andere manier zie ik op tegen verkering, terwijl ik wel verliefd ben. Hoe kan dat en wat moet ik doen?

Antwoord

Dat vind ik heel eerlijk van je. Het is ook niet niks om een meisje te gaan vragen. Het is toch iets wat voor het leven bedoeld is en soms kan een dergelijke verantwoordelijkheid zwaar op een mens drukken. Allerlei vragen kunne je dan zo overvallen: “Hoe weet ik het nu zeker of hij/zij de ware is. Hoe vraag ik een meisje, hoe ga ik met dat hele proces om”. Dat is niet niks!  Ik kan je alleen maar het advies geven: durf het ook een beetje over je heen te laten komen. Als je veel voor een meisje voelt, ga dan gezellig met haar om en kijk wat het dan met je doet. Vergeet ook niet om er om te bidden zodat er ook de rust op de achtergrond is dat er Eén is die alles leidt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering