Gebroken aannemen van verbroken Christus

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Kan er vereniging/gemeenschap met Christus zijn, zonder dat ik echt verbroken ben? Ik voelde de vereniging met Christus (Hij was het einde v/d Wet) en ik was niet echt verbroken... Ik heb later oudvaders gelezen en zij hadden het over:  gebroken aannemen van een verbroken Christus (m.a.w. ootmoed). Volgens mij was ik toen dat gebeurde niet echt ootmoedig?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ootmoed is nodig omdat en voorzover wij hoogmoedig zijn, en als zodanig onwillig zijn om Jezus te mijnen. Wordt de ziel gewillig gemaakt om Christus te omhelzen dan is ze verootmoedigd. Alleen: het kenmerk van ootmoed is, dat ze zichzelf niet herkent. De ootmoedigste verfoeit zichzelf als de hoogmoedigste!

Ds. W. Pieters

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Elspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: