Ik voel me de laatste tijd erg down

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 18 jaar en voel me de laatste tijd erg down. De ene dag voel ik me best blij en de andere dag kan ik niets hebben. Dit is nu al vanaf eind vorig jaar en ik kan er niet meer goed tegen. Ik denk dat ik het te druk heb, maar als ik activiteiten schrap dan blijf ik me down voelen. Ook met mijn relatie gaat het hierdoor slecht, ga ik veel twijfelen. En voel ik me gewoon raar in m’n hoofd. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord

Beste 18jarige,

Ga eerst eens naar je huisarts, leg hem/haar je klachten voor! De dokter kan bepalen of er iets aan de hand is als “minder werken” niet helpt.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots