Ex-vriend terugwillen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Negen jaar geleden begon ik mijn eerste relatie. Dat ging uit, daarna had ik nog een relatie, maar die is ook uitgegaan. Nog steeds zit die eerste jongen bij tijden in mijn hoofd en soms droom ik nog over hem. Hij heeft nu verkering met een ander meisje, maar dat vind ik jammer. Ik wil hem terug. Hij is de enige die goed bij mij past en hij is de enige die ik wil en waar ik van houd. Is dit nu echte liefde die nooit meer over gaat of kan ik die jongen op een bepaalde manier toch uit mijn hoofd krijgen? Wat moet ik daarvoor doen?

Ik vraag me af of ik hem nog moet bellen om te vragen hoe hij tegenover mij staat en hem mijn gevoelens te vertellen, maar ik durf dit niet, omdat hij nu verkering heeft. Hoe krijg ik hem uit mijn hoofd? Op deze manier kan ik geen relatie met een ander aan, omdat hij nog in mijn leven zit. Is dit ook iets van je naaste begeren of dit niet, omdat hij nog niet getrouwd is?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De relatie  waar je over schrijft is over en uit als ik je goed begrijp. Daar zullen redenen voor geweest zijn. Waarom wil je hem, nu hij verkering met iemand anders heeft, terug? Naar mijn idee ben je jaloers op het andere meisje, maar jammer genoeg zijn jouw kansen voorbij! Ik denk niet dat het gaat om liefde-voor-het-leven, want het was toch over? Laat deze jongen (en het meisje) met rust. Ga hem niet bellen... het is  zelfs goed dat je dat niet durft. Je kunt best gevoelens van verdriet of spijt hebben, maar nogmaals: jouw kans is voorbij.

Hoe je hem “uit je hoofd” krijgt? Door het voorgaande te bedenken.

Maak het voor jezelf niet moeilijker dan nodig is door hem nu te idealiseren en te denken dat hij de ware voor je is. Want, als hij wel de ware was geweest, was de verkering niet beëindigd!

Het maakt niet uit of hij getrouwd is of gaat trouwen: jíj hebt geen verkering meer met hem en dat verander je niet door aan hem te blijven denken en naar hem te blijven verlangen. Het zou spijtig  voor je zijn als je blijft vasthouden aan wat onmogelijk is en daardoor niet meer open kunt staan voor iemand anders. Stop dus met ontoelaatbare gedachten van jaloezie die tot begeren kan leiden!

Sterkte en veel goeds toegewenst,
Marijke  Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering uitverliefdheid