Verkering uitgegaan en gemeenschap gehad

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over gemeenschap voor het huwelijk. Een week geleden is mijn verkering uitgegaan. In die verkering heb ik samen met mijn vriendin gemeenschap gehad. We hebben daar toen erg spijt van gekregen dat dat zo gebeurd is. We waren ervan overtuigd dat God het ons vergeven had en het is daarna ook niet meer gebeurd. Maar nu het uit is, ga ik twijfelen. Ik bedoel, wat er toen gebeurd is kan niet meer teruggedraaid worden. Op dat moment waren wij één voor God.

Niet dat ik er nu al aan denk natuurlijk, maar stel dat ik ooit weer eens verkering mag krijgen, hoe moet dat dan? Zou ik het haar dan direct moeten vertellen? Of zou ik eigenlijk überhaupt niet meer aan een verkering moeten beginnen door wat er gebeurd is? Ik zit erg met die vragen.

Daarbij komt ook nog eens de pijn die ik heb over onze verbroken relatie. Ik zit al met al dus nogal met mezelf over die dingen in de knoop. Alvast heel erg bedankt voor het antwoord. Ik vind het echt heel erg fijn dat er een website als Refoweb is waar je met zulke vragen terecht kan!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Zal ik je eerst maar namens Refoweb bedanken voor je compliment in de laatste zin? Bij deze gedaan!

Dan de vraag, of liever vragen. Je verkering is nog maar sinds kort over. Dat is verdrietig, en voor dat verdriet moet je tijd nemen!

Nee, wat gebeurd is kun je niet terugdraaien. Wél kun je vergeving vragen voor je zonden. En wéten, dat God een vergevend God ís. Waardoor een nieuwe relatie niet ónmogelijk hoeft te zijn! Een ‘goedkoop’ advies? Nee, zeker niet. God laat de berouwvolle zondaar niet los? juist dáárvoor kwam Zijn Zoon: lees maar Johannes 3:16!

Wat te doen bij een mogelijke volgende relatie: meteen ‘opbiechten’, of niet? Dat hangt van de situatie af die dán aan de orde is. Op een ogenblik zul je het best aan een nieuwe  vriendin vertellen, maar ik zou me daar op dit moment nog geen zorgen over maken. Wanneer je opnieuw verkering krijgt komt er vroeger of later wel een moment om te vertellen. Wanneer je dat ‘meteen’ doet, smoor je misschien iets in de kiem, wat niet nodig hoeft te zijn. Vraag tegen die tijd God om wijsheid, om het juiste moment.

Sterkte voor nù!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk