Lazerus tijdelijk in de hemel

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ds. Vreugdenhil, ik hoorde uw preek. Hoe kan Lazerus nu gestorven zijn en weer opstaan? Ik bedoel, als hij in de hemel was, daar is het volmaakt en daarover staat dat daar geen traan zal zijn. Als hij dan toch terug moet naar de zondige wereld, houdt dit in dat het niet volmaakt kan zijn in de Bijbel. Ik ben hierover sterk in verwarring. Kunt u me helpen?

Antwoord

Het antwoord is gemakkelijker dan je denkt. De beste oplossing voor je probleem is dat de Heere bij Lazarus ervoor gezorgd heeft dat er geen herinnering was aan de hemel, waar hij enkele dagen is geweest. En om verder niet nieuwsgierig te gaan onderzoeken vermeldt de Bijbel helemaal niets over dit probleem. We laten het in Gods hand.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil