Moedervlekken tussen schaamhaar

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb een drietal moedervlekken tussen mijn schaamhaar. Deze vertonen soms scheurtjes of brokjes en vallen eraf. Nadien komt er weer een nieuw laagje op. Is dit normaal of moeten deze dan weggehaald worden? Vind het namelijk vreselijk om hiermee naar de dokter te gaan! Hopelijk heeft u er een geruststellend antwoord op!

Antwoord

Bij het afvallen van brokjes van moedervlekken denk ik in eerste instantie aan een huidafwijking met als basis een stoornis in de verhoorning. Dat zijn onschuldige, soms wel hinderlijke afwijkingen. Indien de plekken niet in omvang groeien en niet spontaan bloeden of van kleur veranderen, kan ik je geruststellen. Helemaal zeker is het echter pas als het door een professioneel oog gezien is.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

moedervlek