Mijn vriend greep onder mijn bloes

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering gehad en zit nog erg met het volgende. Mijn vriend greep vrij in het begin van onze verkering onder mijn bloes. Ik kon dat gelukkig tegenhouden en gaf goed mijn grenzen aan. Die heeft hij zeker altijd gerespecteerd. Maar wat ik ontzettend moeilijk vond is dat ik -toen hij zei dat het strelen van borsten het genieten verhoogde en ik doorvroeg- te horen kreeg dat hij in zijn vorige relatie vrij ver is gegaan. Ik heb geen details gevraagd; die wilde ik niet horen. Ik was zo ontzettend teleurgesteld. Hij had met haar zeer kort verkering gehad en dan al zo ver lichamelijk? Terwijl hij ook zei dat hij nooit van haar gehouden had. Ze hadden ook nooit samen leuke dingen gedaan. Alleen thuis zitten. Hij zei dan dat zij hem hiertoe uitnodigde.

Ik vroeg hem toen of hij er geen berouw van had voor God, of hij geen verdriet voelde voor God? Toen werd hij erg kwaad op me. Maar wat ik ook heel erg vond was dat hij echt niet kon invoelen wat dit alles met mij deed. Ik had alleen maar behoefte aan begrip van hem en dat ik zijn gevoelens zag. Hier zit ik nog erg mee. Hij zei dat hij er geen berouw van had. Ook gaf hij mij niet de bevestiging die ik nodig had en het begrip en de steun. Voor mij was dit zón diepe teleurstelling. Dat kon hij niet invoelen.

Gelukkig is het uitgegaan. Ik ben wel echt van hem gaan houden, maar ik zit hier nog erg mee. Waarom greep onder mijn bloes? In een vorige verkering had hij zelfs naar haar vagina gegrepen, zei hij. Ik schrok daar zo van. Waarom zou hij dat doen? Het was wel een sympathieke jongen. In de ogen van veel mensen was hij erg trouw en lief.

Antwoord

Lief meisje,

Een diepe teleurstelling. Wel een sympathieke jongen, maar gelukkig is het uitgegaan! Zet deze jongen maar uit je hoofd! Hij denkt volgens mij alleen aan zichzelf. Het lijkt erop dat hij meisjes ‘gebruikt’ en ze laat zitten als ze niet van zijn gegraai gediend zijn. Eerlijk gezegd vind ik daar niets sympathieks aan, ik vind het bepaald géén volwassen gedrag! Dat jongens en mannen soms heel snel lichamelijke toenadering zoeken wil nog niet zeggen dat je dat als meisje of vrouw goed moet vinden. Liefde bestaat uit méér: dat is vooral géven en niet alleen maar némen! Liefde moet ook kunnen groeien: daar is meer voor nodig dan het betasten van je borsten!

Je wilt begrip van deze jongen, maar ik ben bang dat je het nooit zult krijgen. Hij heeft geen idee van jouw gevoelens. Hoewel ik vaak zeg: “praat met elkaar”, zeg ik dat tegen jou niet. Van deze jongen moet je gewoon afstand nemen! Deze jongen zal jou niet begrijpen: hij is niet op zoek naar liefde, maar naar bevrediging. Waarschijnlijk is hij nog heel jong... of heb ik dat mis?

Sterkte, hoor!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk