Slaapbeen

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Geregeld heb ik als ik wakker wordt, soms 2/3 keer per week dat mijn rechterbeen ‘slaapt’, doof aanvoelt. Met als gevolg dat ik niet gelijk uit bed kan. Meestal lig ik dan gewoon op mijn rug. Is dit iets om mee langs de huisarts te gaan, of is dit niks ergs? Ik ben 21 jaar.

Antwoord

Afhankelijk van je slaaphouding kan een hand, arm, voet of been even doof zijn en tintelen. Reden kan zijn: de bloedtoevoer is tijdelijk bekneld geweest of een zenuw heeft geleden onder constant druk. Het gevoel dat je beschrijft is in de regel kort en onschuldig.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch