Vruchten niet de grond van onze zaligheid

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan ds. C. Harinck. Als je tot God bidt en zegt dat je Hem nodig hebt en dat ook merkt, mag je dan aannemen/ervan uitgaan dat Hij je zalig heeft gemaakt? En op het moment dat God je zalig maakt, hoe weet je dat dan, toch niet alleen door een innerlijke rust die in je hart komt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Een verborgen gebedsleven en God nodig hebben zijn vruchten van een nieuw leven. Lees goed. Het zijn vruchten. Het is niet de grond van onze zaligheid. Christus alleen is de grond waarop God mensen zalig maakt.

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

geloofszekerheid