Koud

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik heb het vaak erg koud. Komt dit door aanleg of kan het ook komen doordat ik veel kou heb te verwerken? Met kou bedoel ik psychische kou.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het koud hebben kan een lichamelijke oorzaak hebben. Bij problemen met de schildklier, bij bloedarmoede of bij gebruik van allerlei medicijnen kan je het eerder koud hebben. Daarnaast is het ook aanleg. De ene persoon heeft het veel eerder koud dan de ander. De oorzaak daarvan is mij niet bekend. Leeftijd kan wel een rol spelen. Ook hormonale invloeden geven soms dat de een het eerder koud heeft dan de ander.

Wanneer je veel problemen hebt en dan met name psychische kun je het mogelijk ook eerder koud hebben. Je voelt je dan letterlijk in de kou staan. Indien je psychische klachten hebt, kan dat zeker ook lichamelijke reacties geven. Misschien moet je hier toch eens met een hulpverlener gaan spreken.

A. Kwakernaak

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Onbekend
  • Woon/standplaats:
    Moerkapelle
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    huisarts

Tags in dit artikel:

medisch