Ik 15, zij 12

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Er werd gevraagd om wat meer te schrijven dus hierbij. Deze vraag is voor Marijke Rots! Ik bedoel met verder gaan, verkering nemen... En nee, we zitten niet bij elkaar op school. Ik zit in de vierde van het voortgezet onderwijs en zij zit in groep 8! Haar moeder is een vriendin van mijn moeder, en zodoende heb ik haar leren kennen. Verder is zij vaak bij een vriendin die ik ook wel goed ken en zodoende hebben we ook vaak contact.

Vraag was: Sinds een korte tijd ben ik verliefd op een meisje dat 12 jaar is. Zij is dat ook op mij, ben ik via via te weten gekomen. Alleen ik ben 15, bijna 16 .

Mijn vraag is nu: moet ik hiermee verder gaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Leuk, dat je de moeite hebt genomen voor een tweede brief. Je bent dus verliefd geworden op een meisje dat je regelmatig ziet door onder andere de vriendschap van je moeder met háár moeder. Dat is leuk en gezellig, maar kan ook best ingewikkeld worden als het tussen jullie eens niet zou boteren. Mijn advies is dan ook: vriendschap kan heel goed, maar over “verkering” zou ik langer nadenken (wat bedoel je met “verkering nemen”?), jullie veranderen waarschijnlijk allebei nog wel de komende jaren. Zeker het lieve meisje: denk maar terug aan je eigen eerste jaren op het voortgezet onderwijs, waar zij nog aan moet begí­nnen... over meer dan een half jaar pas! Als je wilt dat verliefdheid uitgroeit tot liefde (van beide kanten!) moet je niet(s) overhaasten! Deels door haar (en ook jouw eigen) leeftijd, deels door de andere relaties (beide moeders, bekende en vriendin) die veel vreugde kunnen betekenen, maar die ook ‘verziekt’ kunnen worden! Snap je dat? Er wordt dus wel geduld van jou gevraagd, maar dat is zij toch wel waard? Ook wijsheid toegewenst in deze!

Hartelijke groeten,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschil