Biergistpillen

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Jarenlang heb ik last gehad van zware migraine. Op aanraden van een kennis ben ik biergistpillen gaan slikken en tot mijn verwondering zijn de aanvallen veel minder en minder heftig geworden. Bij hoofdpijn kan ik nu paracetamol slikken en het helpt terwijl dat het voor die biergistkuur absoluut niet zou helpen. Ik slik zes keer per dag twee pilletjes biergist. Maar mag ik dit heel mijn leven blijven doen of heeft biergist ook nadelige gevolgen? En hoe kan het eigenlijk dat het zo'n goed effect heeft op migraine?

Antwoord

Biergist is een natuurlijk product, rijk aan vitaminen en mineralen. Wanneer je je houdt aan de normale aanbevolen doseringen lijkt het me geen kwaad kunnen. Hoe het werkt tegen migraine weet ik niet. Maar migraine is een ingewikkeld fenomeen, waarbij bij verschillende mensen verschillende oorzaken en verschillende oplossingen worden genoemd. Wanneer dit bij jou werkt, is er weinig op tegen om het te gebruiken.

Nog mooier zou het zijn, wanneer je een manier vond, waarbij de migraine helemaal niet zou optreden. Daarvoor is het van belang je eigen patroon te herkennen en wellicht te bekijken of je daarmee iets kunt doen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch