Jongen bang voor snelle verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ga al een tijdje om met een jongen en we twijfelen beiden of we verder willen. We praten wel heel goed met elkaar, maar toch wil hij niet meer proberen. Liever in een groep samen iets doen... Hij lijkt bang dat ik gelijk al teveel wil. Gelijk verkering, terwijl dat mijn bedoeling niet is. Ik wil hem de tijd geven om te ontdekken of de twijfel een “ja” kan worden. Maar wel door elkaar beter te leren kennen, want anders blijf je er altijd in hangen, volgens mij...

Ik ben een open persoon en zeg het ook gewoon als ik er moeite mee heb hoe het loopt. Ik heb gezegd dat ik toch graag meer contact wilde om het te proberen. Ik vraag me nu ook een beetje af, wat heel open spreken over wat je voelt met jongens doet. Ik zeg veel en kan ook aangeven hoe ik me voel over allerlei onderwerpen waarover we praten. Kunnen jongens dit eng vinden? We zijn beiden 20 jaar.

Antwoord

Beste 20-jarige,

Jullie beiden twijfelen, jij wil méér contact, hij mínder. Dat is lastig. Ik zou zeggen: houd jij je pas in... jij kunt wél minder hard van stapel lopen, hij kan en/of wil blijkbaar niet sneller. Voor je te ver uit elkaar groeit kun je elkaar beter even de ruimte geven. Om te ontdekken wat jullie beiden écht willen. Heerlijk, van die ‘open’ mensen, maar niet ieder weet daar goed mee om te gaan.

Ik kan me voorstellen dat een jongen dit ‘eng’ vindt. Misschien is hij nog niet toe aan de onderwerpen waar jij gemakkelijk over praat. Misschien is hij wat meer verlegen, of heeft hij een meer gesloten karakter. Hoe het ook zij, als jij méér wil dan hij op dit moment geeft kan je dat wel eens duur te staan komen. Geduld dus... bij twijfel niet inhalen is een goeie verkeersmaatregel! Ga maar samen met die groep, dan kun je goed observeren en een beetje afstand nemen!

Alle goeds toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid