Huidige vriend vergelijken met ex-vriend

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Aan Alie Hoek n.a.v. mijn vraag van 7-2-2008. Dank u wel voor uw antwoord, ik dacht: u hebt gelijk, ik ben veel aan het vergelijken geweest. Maar nu heb ik een vraag. Mijn vorige vriend was aantrekkelijk en langer en iedereen vond ons een leuk stel om te zien. Mijn huidige vriend is kleiner en ik vind het heel rot dat ik hem ook vaak niet zo aantrekkelijk vind. Maar ik heb inhoudelijk met hem wel een goede basis en veel waardevolle dingen.

Toch maakt dat ik mij dan vaak flink onzeker voel of ik dan wel door moet gaan. Ik vind bijvoorbeeld de foto's van ons samen niet mooi en dan zit ik daar erg mee. Of moet ik het toch meer tijd geven en dat het dan goed kan komen? De spanning zit dit gevoel ook vaak in de weg, denk ik.

Antwoord

Heel lastig dus als je zo aan het vergelijken slaat. Of heb je misschien toch nog een beetje heimwee naar je vorige relatie? Ben je misschien toch wat te snel in deze relatie gedoken, terwijl het verdriet van het uitgaan van de vorige nog niet voldoende was verwerkt? Misschien ook wel goed je af te vragen hoe je er in zou staan als je nog niet eerder verkering zou hebben gehad. Zou je deze vriend dan wel makkelijker accepteren? Misschien ook wel goed je af te vragen wie je bij je zou willen hebben als je ernstig ziek zou zijn. Zo’n vraag jezelf stellen, kan soms ook verhelderend werken. Je zult uiteindelijk toch zelf de beslissing moeten nemen. En als het toch niet duidelijker voor je wordt, is het misschien toch beter de huidige relatie uit te maken en te kijken wat het dan met je doet.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering