Godlasterlijke gedachten die ik helemaal niet wil

Ds. B.J. van Vreeswijk / Geen reacties

Vraag

Ik heb soms gedachten die ik helemaal niet wil. Die gedachten zijn vaak godlasterlijk en ik wil er echt niet aan denken, maar het gebeurt iedere keer weer. Ik bid er ook om of het weg mag gaan, maar dat gebeurt niet. De gedachten zijn soms zo erg dat ik me verbaas dat God me nog laat leven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend(in),

Soms zijn vragen of hartenkreten zo kort dat het moeilijk is heel direct te antwoorden. Dat geldt ook jou. Mijn gevoelen is dat je bijna besprongen wordt door godslasterlijke gedachten. Als je je leven nagaat is daar dan een oorzaak voor aan te wijzen? Heb je op een bepaald moment de boze in je leven toegelaten; is er een leefpatroon geweest waardoor dit is ingeslopen en erger geworden? Als dat zo is dan vraagt dat extra steun en begeleiding. Blijf niet alleen met je nood rondlopen.

Zijn je verkeerde gedachten er zo maar, zonder nadere oorzaak, dan mag je gebed zeker sterk pleitend zijn dat de Heere je ervoor bewaart. Leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Dat geeft ook de troost dat de Heere lankmoedig is en gaarne vergeeft. Wij moeten 70 x 7 maal vergeven. Hoe vaak zal Hij het dan willen doen?

Ds. B. J. van Vreeswijk

Ds. B.J. van Vreeswijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Ds. van Vreeswijk is overleden op 01-03-2010