Heidens werk om christen te bekeren

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Kan iemand die dacht bekeerd te zijn maar het niet is en daar achter gekomen is, nog bekeerd worden?

Antwoord

Als antwoord op je vraag kan ik je verwijzen naar de grote apostel Paulus. Hij dacht als vrome Farizeeër rechtvaardig voor God te zijn. Hij meende zelfs Gode een dienst te bewijzen door de gehate volgelingen van Jezus te vervolgen. En de Heere kwam in zijn leven en ontdekte hem aan zijn goddeloze vroomheid zodat hij tot geloof en bekering kwam en zijn hele leven heeft geroemd in de barmhartigheid Gods.

Dus kan iemand die denkt bekeerd te zijn toch tot echte geloof en bekering komen. Het is dus altijd nodig dat wij bidden om het ontdekkend werk van de Heilige Geest. Verder moet ik denken aan een bekende gezegde in dit verband: het is een heidens werk om een christen te bekeren en een christelijk werk om een heiden te bekeren.

Met vriendelijke groet,
Ds. A. J.  Schalkoort