Jezus Christus in alle eeuwigheid

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Is Jezus Christus, de Zoon van God, er al in alle eeuwigheid geweest? Ook voor onze zondeval in Adam?

Antwoord

Jezus de eeuwige Zoon van God. Is dat zo? Ja dat is zo, omdat de Bijbel daar duidelijk over spreekt. Ik raad je aan om aandachtig het Johannes Evangelie te bestuderen b.v. het eerste hoofdstuk en het hogepriesterlijk gebed in hoofdstuk 17. Ook de geloofsbelijdenis van Nicea spreekt duidelijke taal. In de tijd van Johannes en later de  kerkvaders werd met name ontkend dat Jezus de eeuwige Zoon van God is. Dat is mede de achtergrond van hun getuigen.

Ds. A. J. Schalkoort