Studie psychologie

drs. J. H. Kreijkes-van Esch / Geen reacties

Vraag

Is een studie psychologie een universitaire opleiding of heb je het ook in een lager niveau? Ik kan nergens het antwoord vinden.

Antwoord

Je kunt ook psychologie aan een hbo studeren. Je wordt bij de hbo-opleiding Psychologie echter niet opgeleid tot wetenschappelijk onderzoeker, wat wel het geval is bij de universitaire variant. De nadruk ligt daarentegen op het leren van praktische beroepsvaardigheden, die je later meteen kunt toepassen in je werk. Als hbo-psycholoog kun je je gaan bezighouden met de problemen van individuen, het gezin, arbeid, vrije tijd en sport en onderwijs en cultuur. De opleiding duurt drie of vier jaar (afhankelijk van het onderwijsinstituut waar de opleiding wordt gegeven).

De opleiding tot hbo-psycholoog is te volgen aan de Saxion (Next) (een particuliere hbo-opleiding) in Deventer, bij de NTI en bij de LOI.

Vriendelijke groeten,
Jeannette Kreijkes-van Esch

Lees meer artikelen over:

studiekeuze