Onbekeerde ambtsdragers dulden

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Ik heb een groot vermoeden dat bij mij in de gemeente mannen in de kerkenraad zitten die niet wedergeboren zijn. Wat doe ik hieraan? Er wordt vaak gezegd, het werk moet doorgaan. Als we onbekeerde ambtsdragers dulden zijn we onbijbels bezig. Het is zelfs Rooms, aangezien ook daar de Schrift niet de absolute norm is.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik kan jouw uitgesproken vermoeden niet controleren omdat ik de situatie niet ken. Hoe weet jij dat zij onbekeerd zijn? Hoe ziet een onbekeerd mens er uit? En een bekeerd mens? Zomaar wat vragen.

Met je vermoeden moet je volgens mij voorzichtig zijn. Wie kent het hart van de mens meer dan God Zelf?

Wel is waar dat een ambtsdrager niet onbekeerd kan/mag zijn. Hoe kan hij anders dienen in de christelijke gemeente? Hoe afgezant van de Heere zijn? Ik ben het met je eens dat het niet naar de Schrift is onbekeerde ambtsdragers te dulden.

Maar wat kun jij doen? Misschien kun je ze eerbiedig vragen of ze eens willen getuigen van de Heere. Je moet in ieder geval voor hen bidden; of de Heere verandering zal geven...

Is de vraag die je stelt je enige probleem, of liggen er andere vragen achter? Die mag je ook gerust stellen.

De Heere zegene je en stelle je tot een zegen.

Met vriendelijke groet,

Ds. H. H. Klomp

Ds. H.H. Klomp

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Met emeritaat sinds januari 2017.