Portret Hersteld Hervormd Houten

Nieuwsredactie / 6 reacties

15-12-2012, 20:16

Omroep Houten maakt met enige regelmaat een portret van de plaatselijke kerken. Eerder zag je de Eskol Kerk van de Gereformeerde Gemeente, en nu is het de beurt aan de Hersteld Hervormden. In het onderstaande filmpje krijg je een rondleiding door de historische kerk van...dominee van Rooijen himself.

 

 

Nieuwsredactie op 15-12-2012, 20:16
6 reacties
rai
17-12-2012 / 18:46
Leuk filmpje, zouden meer gemeente's in nederland moeten doen.
karlo
18-12-2012 / 22:05
Eerder zag ik de Eskol kerk. Nu de Pleinkerk. Wat jammer om gescheiden te zijn. Zou het niet meer naar de Bijbel zijn, om één christelijke gemeente te zijn ?!
PrivateHenkie
24-12-2012 / 12:28
@karlo Zou inderdaad wel kunnen. Wel weet jij ook dat dit niet zomaar gaat. In Houten staan de GG en de HHK heel dichtbij elkaar (Hier haalt de GG de HHK zelfs links in. ;)). Maar landelijk kan dat nogal eens verschillen.
MvR
24-12-2012 / 14:37
Ach ja, dan zouden anderen weer vinden dat de kerk te groot wordt, en in 2'en gesplitst zou moeten worden (waar heel wat voor te zeggen valt, want een megakerk gaat de menselijke maat al gauw te boven). Nu hebben de twee kerken wel een andere naam, maar zij belijden geen andere Naam.
karlo
24-12-2012 / 16:53
@MvR, Oké, zo kun je het idd. ook bekijken. Goede kerstdagen voor iederéén.
daf
27-12-2012 / 21:17
Waarom dan geen verschillende wijkgemeenten ipv kerkverbanden, beste MVR? Er is natuurlijk wel wat meer aan de hand dan alleen een andere naam. En bovendien is het dan toch prima mogelijk om zaken zoals jeugdwerk, evangelisatie en zending samen te doen?

Al met al een mooi filmpje vanuit het Houtense!

Meer nieuws

DEN HAAG - De Mars voor het Leven, een initiatief van de stichting Schreeuw om leven, heeft zaterdag op het Plein in Den...