Crisis bij Doorbrekers Barneveld

Boer K. / 50 reacties

26-08-2013, 11:02

"Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle" (1 Kor. 10:12). De afgelopen tijd waren de Doorbrekers in Barneveld veelvuldig in het nieuws. Opperleider en op(per)richter van het evangelisch mega-imperium Peter Paauwe, uitbreker bij de Ger. Gem., kondigde eerder vol trots aan dat "zijn" nieuwe beweging Nederland zou gaan veroveren. De aanwas van vele gelovigen zou de bouw van diverse nieuwe kerken voor het rockevangelie noodzakelijk maken. Zie hier het grote Babel dat ik gebouwd heb... Natuurlijk wel met hulp van de Geest. Welke geest, is niet helemaal helder nu van de gemeenteleden een flinke greep in de buidel wordt gevraagd en de leiders elkaar ordinair in de haren vliegen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden. 

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Geld en macht. Er is niets nieuws onder de zon in evangelisch Nederland. In april van dit jaar werd de bekende gebedsgenezer Jan Zijlstra na een fors conflict door de rechter uit zijn kerk gezet. Zelf verliet de evangelist in 1992 al met ruzie de gemeente van Johan Maasbach. Daarnaast de ontelbare kleine scheurinkjes en ruzies rond (frauderende) voorgangers in (vrije) evangelische gemeenten.
 
In evangelische kringen heerst de opvatting dat als je écht bekeerd bent, je perfecte liefde en volmaaktheid kunt bereiken. De Bijbel leert echter dat ieder mens, ook na zijn bekering, geneigd is tot alle kwaad. Dat geldt dus ook voor de leiding van de Doorbrekers. Daarnaast hebben evangelische groeperingen te maken met een structureel probleem. Leer en visie worden bepaald door een meerderheid van stemmen of door de overtuigingskracht van de leider(s). Er is geen hoogste orgaan om disputen te beoordelen. De lokale gemeente is dus overgeleverd aan de grillen van voorgangers en oudsten. Geen wonder dus dat veel gemeenten kampen met conflicten en scheuringen en dat ze nauwelijks zijn op te lossen.
 
Al eerder ontstonden er kleine haarscheurtjes -veroorzaakt door kritische leden- in het bolwerk van de Doorbrekers, ondanks de juichende persberichten. De dam aan ongerechtigheden dreigt nu definitief door te breken. Opnieuw is evangelisch Nederland een illusie armer en een ervaring rijker.

Boer K. op 26-08-2013, 11:02
50 reacties
refogelisch
27-08-2013 / 11:25
Quote: "Geld en macht, er is niets nieuws onder de zon in evangelisch Nederland" , nee niets menselijks is ons vreemd.
Jammer dat er dan in zo'n stukje diverse malen gerefereerd moet worden aan 'evangelisch' terwijl dat helemaal niets met de inhoud van de zaak te maken heeft.
Staat geld en macht en met name het misbruik daarvan synoniem voor evangelisch? Ik kan een waslijst aan zaken opnoemen uit een strak reformatorische gemeente waar zich zaken hebben voorgedaan die in een crimineel milieu niet zouden misstaan.
Het is slechts te hopen dat leiders, voorgangers en wie er dan ook maar een positie heeft (MAG bekleden) in een gemeente ware volgelingen van de Heere Jezus Christus zijn die het heil en welzijn van de gemeenteleden op het oog hebben en niet de eigen eer of positie. Mensen die willen dienen en niet heersen!
Spatie
27-08-2013 / 13:45
Ook ik kreeg de indruk dat de schrijver van dit stukje refowereldvreemd is. Als hij/zij geweten had wat er zich allemaal afspeelt binnen de reformatorische kerken, was het een heel ander verhaal geworden.
rotterdam
27-08-2013 / 14:33
Leer en visie worden bepaald door een meerderheid van stemmen of door de overtuigingskracht van de leider(s). Er is geen hoogste orgaan om disputen te beoordelen. De lokale gemeente is dus overgeleverd aan de grillen van voorgangers en oudsten.

Nonsens om dit probleem erbij te halen m.b.t. “de doorbrekers”.
Leer en visie worden bepaald door de overtuigingskracht van de leider(s) – is dat veel anders in de G.G. of H.H.K. ?
Is het niet waar ? Ja natuurlijk is het waar – het is een algemeen probleem in het protestantisme.

Uit het R.D. ; Tien jaar nadat Luther zijn 95 stellingen had aangeslagen aan de kapel van Wittenberg, hadden miljoenen mensen in het Duitse Roomse Rijk de gevestigde kerk en het oude geloof de rug toegekeerd. Maar wat je zag, was dat zij massaal misbruik maakten van Luthers leer, van de evangelische vrijheid onder andere. In naam daarvan betaalden mensen bijvoorbeeld geen burgerlijke of kerkelijke belastingen meer. Ieder deed wat goed was in zijn ogen. En dat betrof niet alleen leken, ook veel voorgangers.
Maar er is een tweede probleem, het kerkelijke gezag is door de reformatie onderuit gehaald. En wie of wat oefent nu gezag uit over de gelovigen? Daarvoor in de plaats volgt de een de leer van Luther de ander Melanchton en weer een ander Calvijn of Zwingli.
„Klopt. Dat bleek wel tijdens een eerste visitatieronde in 1527, waarvoor de keurvorst van Saksen, Johan de Standvastige, opdracht had gegeven. Veel voorgangers selecteerden maar wat uit Luthers leer, net wat hen uitkwam. Veel werd er gesproken over vergeving, geloof; maar voor noties als boete, schuldbelijdenis, het doden van de zonde was bijna geen aandacht meer. Meer dan een derde van de geestelijkheid leefde ook in concubinaat.
Dat is een van de kernproblemen van het protestantisme, iedereen mag zelf de H. Schrift uitleggen en doet dit dan ook lustig, met heel verschillende uitkomsten. Je kunt altijd wel weer een tekst vinden die je eigen visie lijkt te ondersteunen.

Het alternatief is een centraal gezag – een paus – en dat willen we ook niet.
1a2b3c
27-08-2013 / 15:05
In evangelische kringen heerst de opvatting dat als je écht bekeerd bent, je perfecte liefde en volmaaktheid kunt bereiken. De Bijbel leert echter dat ieder mens, ook na zijn bekering, geneigd is tot alle kwaad.

Dat leert de catechismus, de Bijbel leert ‘wat uit God geboren is zondigt niet’. 1 Joh.5: 18.
De Bijbel noemt gelovigen ‘heiligen’.
Ze hebben een nieuwe natuur ontvangen, en die natuur is NIET geneigd is tot kwaad.
De identiteit van een gelovige ligt niet meer in het zondige vlees, wat ze ook nog hebben, maar in Christus!
Gelovigen worden opgeroepen door de Geest de werkingen van het vlees te doden.
Zo wordt Hij steeds meer en de gelovige (in zijn vlees) steeds minder. Joh.3:30.
Zo groeit een gelovige in zijn nieuwe natuur.
Volgens mij leren (de meeste) evangelische gemeentes helemaal niet op aarde perfectie bereikt wordt, ze weten best van 1 Joh.1:8 Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.

En over ruzies en scheuringen gesproken, ze lijken wel (...)gereformeerd.
veldeko
28-08-2013 / 17:26
Predikanten moeten gevormd worden, geschikt voor deze kerk van de wereld. Ze leiden de kudde niet, de kudde leidt hen. Ze zijn ontwikkeld, onderhoudende sprekers, maar ze spreken niet met gezag. Sommigen van hen zijn sensationele predikers, maar met al het lawaai dat ze maken, met al de publiciteit, die ze van de pers ontvangen, blijven ze droevig achter bij de maat van de vroegere predikers van het Woord. De reden is, dat ze zelf niet overtuigd zijn van het Evangelie dat ze prediken. De kwaal is deze. De kerk is rationeel geworden en wordt al minder geestelijk. De kerk verliest haar visie en is meer en meer bezig met de zuiver wereldse redding van de mens. Er is geloofsverval. En de vrees is, welk soort krankzinnig geloof de plaats gaat innemen van het verheven en eenvoudig geloof, dat de groei van de kerken tot gevolg had en inspireerde tot de moedigste daden, dat hoogtepunten in de geschiedenis van de mensheid veroorzaakte?”
Omega
29-08-2013 / 08:51
Ik proef een geweldige primeur voor Refoweb, dankzij @Refogelisch. Over welke criminele activiteiten in Reformatorische kerken heb je het?
Daniel
29-08-2013 / 10:41
en ik maar denken dat de Doorbrekers een carnavalsvereniging is, zou er veel verschil zijn tussen een carnavalsvereniging en de evangelische kerken?
Omega
29-08-2013 / 10:58
@Daniel Klopt. Het is ook een carnavalsvereniging ;-) http://albatrosstudio.on24.nl/finale-wk-voetbal-bij-doorbrekers-in-de-veluwehal/
Gouwenaar
29-08-2013 / 11:42
@omega
Het mag toch als bekend beschouwd worden dat ondernemers uit de refo-hoek over het algemeen niet bekend staan als "koosjer".

Ikzelf heb een aantal dingen meegemaakt:
-Etentjes met moeder de vrouw werden als zakenlunch opgegeven.
-Vergaderingen werden bij de ondernemer op kantoor gehouden, reiskosten Rijssen-Rotterdam werden wél gedeclareerd.
-Buitenlandse klanten werden getrakteerd op een bezichtiging van de Amsterdamse Wallen (all inclusive)
-Beslisbevoegden bij klanten kregen "onder de tafel" een percentage toegeschoven om de order veilig te stellen.

Bovenstaande voorbeelden komen NIET bij één bedrijf vandaan...
MvR
29-08-2013 / 15:47
@ Gouwenaar:
- Als je een paar voorbeelden weet te noemen, is daarmee natuurlijk bepaald niet gezegd dat reformatorische (of andere christelijke) ondernemers minder koosjer zijn dan anderen. Immers, mensen die in andere delen van het zakenleven wat meer ingeleid zijn zullen weer legio voorbeelden te noemen van niet-christelijke zakenmensen die niet koosjer zijn.
- Vooral: het gaat in dit verband niet over de gemeenteleden, maar over de gemeenten zelf.
@ refogelisch:
- In deze setting gaat het vooral om evangelische gemeenten. Boer K. wil hiermee niet zeggen, dat het in reformatorische kerken niet voorkomt. Er zijn in de afgelopen jaren hier voldoende columns geweest waarin alleen de (rechterzijde van de) reformatorische hoek kritiek kreeg. Toen heb ik jouw bezwaar niet gehoord...

Algemeen:
- Me dunkt dat het punt dat Boer K. hier wil maken vooral dit is: een beweging kan wel 'booming' zijn, en voor heel wat mensen (blijkbaar) het summum van geestelijkheid lijken, maar intussen is daar ook bepaald het paradijs niet. Er moet maar niemand zijn die de overstap naar de Doorbrekers maakt met de gedachte dat de gebreken van de eigen kerk daar wel niet zullen zijn.
- Boer K. wijst op een paar problemen waar juist de evangelische wereld mee te maken heeft. De reformatorische kerken hebben ook hun eigen gevaren, de evangelische hebben die dus ook:
- Grote gemeentelijke autonomie; er is geen kerkverband. Je kunt wel een aantal bevriende gemeenten inschakelen bij wijze van mediation, maar er is geen toezicht van hogere kerkelijke organen. In andere kerken zijn die er wel. Bij de RK-kerk de bisschoppen en ten slotte de paus. In de gereformeerde (en dus ook hervormde) kerken de classes en ten slotte de synode. Daar kan natuurlijk ook van alles mis gaan, maar er is wel hoger ambtelijk toezicht, en dat kan soms ook misstanden voorkomen of bestrijden.
- Een theologie die wat minder goed raad weet met zonden van christenen. Natuurlijk heeft 1a2b3c gelijk als hij de uitspraak van Boer K. wat nuanceert (het is nu eenmaal een column...), maar Boer K. heeft wel een beetje gelijk, dat in de theologie van de meeste evangelische gemeenten te weinig radicaal het besef leeft dat ook een ware gelovige (dus ook een voorganger) nog steeds zijn eigen oude natuur meedraagt (ook al is hij in Christus een nieuw schepsel). En als je al te optimistisch bent over de heiligheid van een christen, dan kan je waakzaamheid tegen de zonde gemakkelijk verslappen...
- Boer K. geeft niet alleen af op deze evangelische gemeente, want hij begint met een belangrijke Bijbeltekst: 'Wie meent te staan...' Dat geldt dus ook voor ons en onze kerken. Laat het ons allemaal maar leren, dat we niet moeten zoeken naar eigen menselijke kerkelijke succesverhalen, maar dat we verlegen moeten zijn om de bekering uit Christus, door de Heilige Geest.
Omega
29-08-2013 / 19:01
@Gouwenaar Ik vrees dat maar weinig ondernemers, uit welke hoek dan ook, erg koosjer zijn ;-) Maar ik ben vooral benieuwd naar de criminele activiteiten van reformatorische gemeenten waar @refogelisch het over heeft.
Gouwenaar
30-08-2013 / 09:07
@MvR en Omega
Natuurlijk zeg ik niet dat reformatorische ondernemers minder koosjer zijn dan anderen.
Waar ik echter wel vaak tegen aan loop is het feit dat ik merk dat collega's de enorme discrepantie zien tussen leer en leven.

Je wilt niet weten hoe vaak ik opmerkingen hoor als:
"Die man is van de zwartekousen, dus even kijken of je al je vingers nog hebt"
"Hoe kun je aan een streng christelijke ondernemer zien dat hij liegt? dan beweegt zijn mond!"
En dat vooroordeel blijkt bijzonder vaak te worden bevestigd.
En ook ik (terwijl ik qua levensovertuiging in dezelfde hoek zit, en dus met een positievere insteek naar dit soort mensen wil kijken) merk vaak dat JUIST in dit soort kringen creatief boekhouden tot een volkssport is verheven.
Aanmerkelijk vaker dan bij bedrijven waar de directie een andere of geen levensovertuiging aanhangt.
Triest, maar waar!
Ook op gebied van de verkrijgbaarheid van drugs op middelbare scholen doen veel reformatorische scholen in het oosten van het land het absoluut niet beter dan middelbare scholen in Amsterdam en Rotterdam,

Ik ben wel met jullie beiden eens dat dit voor een (groot?) deel van de reformatorische ondernemingen geldt, maar dat ik de kerkgemeenschappen hier nooit op heb betrapt (en ook niet verwacht dat dat ooit gebeurt).
Nu is dat echter niet wat Refogelisch claimde: hij zei dat er binnen dergelijke gemeenten dingen gebeuren die in een crimineel milieu niet zouden misstaan.

En om die reden komt een opmerking uit het artikel erg raar en hypocriet over:
"Geld en macht. Er is niets nieuws onder de zon in evangelisch Nederland. In april van dit jaar werd de bekende gebedsgenezer Jan Zijlstra na een fors conflict door de rechter uit zijn kerk gezet. Zelf verliet de evangelist in 1992 al met ruzie de gemeente van Johan Maasbach. Daarnaast de ontelbare kleine scheurinkjes en ruzies rond (frauderende) voorgangers in (vrije) evangelische gemeenten."

Door deze zinsnede lijkt het erop alsof in evangelische kringen alles fout lijkt te gaan, terwijl in het bedrijfsleven juist reformatorische "christenen" die naam hebben...
Omega
30-08-2013 / 18:44
@Gouwenaar Ik begrijp je standpunt en ik herken die deels ook wel, maar toch is dat een andere discussie. Het gaat in de column om het gedrag van evangelische voorgangers, niet over ondernemers. Dominees die over de schreef gaan kunnen op hun vingers getikt (of uit hun ambt gezet worden) worden door hogere kerkelijke organen, zoals MvR helder uitlegt. In evangelische kringen bestaat zoiets niet, waardoor de kans op machtsmisbruik en misstanden ook groter is.

Overigens worden op deze site ook regelmatig kritische columns geplaatst m.b.t. de refohoek of de seculiere maatschappij. Zo probeert Refoweb het wankele evenwicht in stand te houden ;-)
inChristus
31-08-2013 / 21:00
@1a2b3c: mooie reactie!

van "in Adam" naar "in Christus" (rechtvaardiging)
van wandelen in "het vlees" naar wandelen met "de Geest" (heiliging)

en vooral dat laatste wordt in 99% van de (ge)refo kerken eigenlijk gewoon uit de Bijbel geschrapt, niet echt natuurlijk, maar vanaf de preekstoel hoor je het zelden tot nooit. Wat je wel hoort is dat je een zondaar bent én blijft, terwijl dat nu juist 1 van de mooiste dingen is die Jezus Christus heeft bewerkstelligt door Zijn dood en opstanding: de verlossing van je zondaar zijn, je vlees, je oude natuur. Enkel Genade!
Omega
01-09-2013 / 13:02
@inChristus Ik weet natuurlijk niet of je wel eens een dienst in een reformatorische kerk bijwoont, maar het is nu precies andersom als je schrijft. Er is in refo-kerkn veel meer aandacht voor heiligmaking en er ligt te weinig klem op de levendmakting (bekering). Het wordt genoemd, maar vaak te vrijblijvend. Maar heiliging zonder levendmaking is onmogelijk. Bij evangelische gemeenten (en ook die ken ik van binnenuit) staat de 'levengemaakte' mens centraal. Aangezien hij vrijgemaakt is van de wet en dus niet meer kan 'zondigen' (Paulus zegt overigens wat anders), kan en mag alles er mee door. Je ziet dat ook in de praktijk bij veel evangelische jongeren. Bioscoopbezoek, kroegentochten, samenwonen, losbandige seksuele moraal, worden niet meer als zonde beschouwd, terwijl bij veel reformatorische jeugd dat besef er nog wel is (hoewel velen dat bewust van zich af duwen).

Paulus schreeuwt in Rom. 7 niet voor niets om verlossing uit het lichaam des doods. Hij sluit het hoofdstuk ook af met de conclusie dat hij een tweemens is en met het 'vlees' de wet der zonde dient. Dan is er geen verdoemenis meer voor degenen die in Christus zijn, maar de zonde blijft vat op hen houden. En daarom hebben we Jezus nodig en blijven we Hem nodig houden. Het is nooit klaar op deze aarde.
Bboy66
01-09-2013 / 15:24
Wat een onzin ! Reformatorisch Nederland denkt de evangelischen wel eens even een lesje te leren. Ga in liefde en beticht de andere gelovigen niet van van alles. De Doorbrekers kennen gelukkig geen belemmeringen zoals in de veel reformistische kerken. Kom op, veroordeel niet, maar ga in liefde met elkaar om zoals Jezus het heeft bedoeld.
Bboy66
01-09-2013 / 15:29
Ga er eerst een keer kijken en praten met de mensen. Jullie zijn van harte welkom bij de Doorbrekers !!!
Omega
01-09-2013 / 20:17
@Bboy66 Goed idee. Maar ik wacht even tot de volgende WK-finale waarin Nederland speelt of tot de heibel in de tent voorbij is ;-)
1a2b3c
02-09-2013 / 02:25
Het gevaar van generaliseren ligt van beide kanten (evangelisch en reformatorisch) op de loer. Beide zijn onderhevig aan veel stromingen.
Iig in een deel van de reformatorische kerken gaat het vrijwel altijd over de levendmaking. (hoe komt een mens tot bekering/geloof/wedergeboorte)
En als het al over levensheiliging gaat dan is het op de catechismus manier: je bent en blijft een arme zondaar onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad, tot je dood toe.
Van Rom.7 wordt dan dankbaar gebruik gemaakt, alsof er geen Rom.8 op volgt.
Behalve in Rom.7 lees ik verder nergens in de brieven van Paulus over de 'ik-ellendig-mens-gestalte'. Uit de Bijbel maak ik niet op dat Rom.7 de constante levens-ervaring van Paulus was.
Wanneer een gelovige zichzelf ziet als een arme zondaar die elk moment geneigd is tot alle kwaad, dan is het ook niet gek dat er van de levensheiliging niet zo veel terecht komt.
Net zoiets als wanneer je tegen iemand zegt die iets moet doen: "ga het maar proberen, maar vergeet niet dat je twee linkse handen hebt, dat je dom bent, geen uithoudingsvermogen bezit enz. enz. Weinig kans dat hij veel positief resultaat boekt.
Gelukkig mag een gelovige weten dat hij in Christus een nieuwe schepping is, volkomen vergeven, aanvaard, geliefd, geheiligd, gereinigd. (tegenwoordige tijd)
Dat de Heilige Geest in hem woont zodat hij in Zijn kracht de werkingen van het vlees kan doden. Dat hij alle dingen vermag door Christus, Die hem kracht geeft. Fil.4: 13.
Als daar de nadruk eens op zou liggen, dat zou al heel wat schelen.
Niet dat het dan nooit fout gaat, maar met een positieve insteek bereik je makkelijker een positief effect als met een negatieve insteek. En andersom natuurlijk.

Ik ben geen lid van een evangelische gemeente maar zo af en toe ga ik er wel eens buurten.
Ik herken het helemaal niet dat de mens daar centraal staat, verre van dat eerlijk gezegd.
Wel is het me opgevallen dat ze er meer vanuit gaan dat de gemeente uit gelovigen bestaan. Terwijl er in reformatorische kerken vaak vanuit gegaan wordt dat de gemeente vooral uit onbekeerde mensen bestaat.
Dan vind ik het evangelische uitgangspunt Bijbelser, want de gemeente hoort een samenkomst van gelovigen te zijn.
Het is daarom ook logisch dat er in een evangelische gemeente een ander accent ligt in de verkondiging.

Kroegentochten, losbandige seksuele moraal e.d. ik geloof niet dat evangelische en refo's daar veel in verschillen. Ze kunnen er allebei wat van.
ALS refo's daarin al meer besef van zonden hebben dan evangelischen, dan is dat des te erger.
Maar ik geloof daar niet zo in, of je nu refo of evangelisch of .....(vul maar in) bent, voor iedereen is het noodzakelijk om tot geloofsovergave te komen.
Zonder dat is een uiterlijk vroom leven voor Hem net zo verwerpelijk als een losbandig leven.

Wat ik bij de evangelischen heb horen verkondigen is volkomen Bijbels.
1 De wet was aan Israël gegeven, daarin onderscheidde Israël zich van de andere volkeren.
2 Paulus die zelf een Jood was zegt met zoveel woorden dat een gelovige vrij is van de wet, maar dat die vrijheid niet moet leiden tot losbandigheid.
3 Dat een gelovige onder de wet van Christus is 1 Kor.9:21, en de bergrede is daar een mooie samenvatting van.

Vrij van de wet betekend dus niet dat een gelovige niet meer kan zondigen en dat alles er mee door kan. Dat is een karikatuur maken van de evangelischen.
inChristus
02-09-2013 / 13:45
@1a2b3c: eens!
@omage: je reactie op mijn reactie is precies waar de refo's fout gaan, ze blijven steken bij romeinen 7.

En wat betreft de evangelischen; er zijn ook daarin legio stromingen. Het hangt er maar net vanaf waar je geweest bent. Welvaarts-evangelie, de charismatisch kant en er zijn er die van de waterdoop een wet maken. Er is altijd wel wat. Misschien zitten ze allemaal wel fout?!? Misschien moet je je juist niet onderscheiden in een groep?

Laat de Genade heersen. Gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Lees ook deze columns

De Facebook-revolutie, zo werd de 'revolutie' rond de val van de Egyptische president Muberak in 2011 nog enthousiast bezongen. Want waren de protesten, die leidden tot Mubaraks val, niet mede aan Fac...
Geen reacties
20-08-2013
Mooi komkommernieuws uit de RefoRiem des lands. Binnen enkele maanden heeft de Gereformeerde Gemeente in Kootwijkerbroek een probleem van enige importantie weten te tackelen. Gesteund door 5 workshops...
4 reacties
08-08-2013
HEERE, God. Ik krimp ineen. Hoe kunnen wij voor U bestaan. Zaterdag worden de Amsterdamse grachten vervuild met de jaarlijkse Canal Pride tocht met een exhibitionistisch vertoon van uitzinnige en bont...
68 reacties
03-08-2013
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering