Slecht slapen vanwege de muggen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Het is wel een rare vraag, maar ik zie het echt als een probleem. Het is nu al meerdere nachten dat ik heel slecht slaap vanwege de muggen. Eerst ben ik een uur bezig ze te vangen, daarna probeer ik te slapen, wat niet lukt. Dus ben ik, zoals vannacht, 2,5 uur bezig om ze te doden! Ik word hier helemaal depressief van. Het wordt gewoon een obsessie voor mij en al zittend onder de muggenbulten vraag ik me af of iemand tips heeft, zodat ik toch aan mijn nachtrust toe kom. Ik moet namelijk overdag weer aan het werk. Groet van iemand zittend om tien over half drie tussen de muggen en naast een begraafplaats waar wel 100 muggen liggen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je vraag is aan het goede adres. Als er iemand is die er een bloedhekel aan heeft om gewekt te worden door een zoemende mug, dan ben ik het wel. Ook ik moet er iedere ochtend griezelig vroeg uit en kan mijn nachtrust goed gebruiken.

De oplossing die ik gevonden heb is even simpel als goedkoop. Koop bij de Blokker (of soortgelijke winkels) een muggennet of klamboe en plaats die over je bed. Zorg er wel voor dat de muggen geen kans krijgen om via de kieren aan de onderkant naar binnen te vliegen. En hou natuurlijk ook de opening van de klamboe, waardoor je je bed in en uit stapt, steeds dicht.

Succes.

Hartelijke groet,
Redactie Refoweb

Lees meer artikelen over:

slapen