(...) Op mijn werk is een vrouw die ik leuk vind. Ik zou haar wel eens willen vr...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een serieuze vraag voor mevr. Hoek-van Kooten. Op mijn werk is een vrouw die ik leuk vind. Ik zou haar wel eens willen vragen om mee uit te gaan, maar weet alleen dat ze niet getrouwd is, dus niet of ze een vriend heeft. Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken, want als ze nee zegt weet iedereen het natuurlijk in het bedrijf en sta ik ook voor gek. Heeft u tips hoe ik dit moet aanpakken? Bij anderen polsen of ze vrijgezel is, mij leuk vindt, enz.?

Antwoord

Ik denk dat het beste is om zelf eens een praatje aan te knopen. Je komt haar misschien wel eens tegen bij het koffiezetapparaat of zo en dan kun je toch eens een vraag stellen. Porbeer eerst eens achter haar naam te komen en waar ze woont. Dan kun je toch zo langzaam maar zeker verder komen. Je moet dan ook nog niet meteen met de grote vraag dat je wel vriendschap zou willen aan komen. Eerst heel subtiel andere vragen stellen zodat je wat meer over haar zelf te weten komt. En natuurlijk heel aardig doen tegen haar. Dan kun je uit haar reactie zien of ze jou ook mag of niet. Je moet dit met geduld en tact opbouwen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid