Ik had u een vraag gesteld over stemmingswisselingen. Ik heb hulp thuis en heb h...

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven / Geen reacties

Vraag

Ik had u een vraag gesteld over stemmingswisselingen. Ik heb hulp thuis en heb het er ook met haar over gehad en we kijken nu, waar komt het vandaan. Maar als ik ‘s morgen uit bed kom dan heb ik regelmatig zo iets van: nou lekker we moeten weer. Zij zegt dat hetgeen ik haar beschrijf geen depressiviteit is. Mijn stemming kan hevig overslaan naar boosheid, verdriet, lachen. Ik heb hier zelf geen grip op helaas. Ik word verdrietig van de stemmingswisselingen, juist omdat ik er geen grip op heb. De persoon die mijn helpt zegt: we gaan het niet met medicijnen oplossen, maar met praten.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Nog even een korte reactie op jouw reactie. Ik heb niet bedoeld in mijn antwoord dat je last hebt van depressiviteit! Wel is het bekend dat er bij stemmingswisselingen ook depressieve klachten (dat is wat anders, hoor) kunnen ontstaan!

Fijn dat jouw hulp je zo steunt met gesprekken maar het is belangrijk dat er behalve praten ook medicatie komt als er echt sprake is bij jou van een stemmingsstoornis. Dat is echt goed te behandelen en het is soms zo jammer als je ziet dat mensen veel te lang wachten voor ze de goede medicatie krijgen terwijl het zo helpend is en ondersteunend voor de gesprekken! Het beste is pillen en praten, niet of/of.

Natuurlijk is het van belang dat er dan eerst een diagnose wordt gesteld of er sprake is van een stemmingsstoornis, dit kun je bij een GGZ-instelling, zoals de Eleos en de RIAGG laten doen na overleg met je huisarts. Je krijgt dit door de verzekering volledig vergoed.

Ik hoop dat ik je met deze aanvulling heb kunnen helpen!

Hartelijke groet,
Petra van Bodegraven

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

psychologie