Kandidaat met al veel beroepen

Ds. A. Huijgen / Geen reacties

Vraag

Beste kand. Huigen. Uw heeft enkele weken geleden in Naarden gepreekt. U bent nog geen dominee, maar veel kerken beroepen u wel. Hoe gaat u daar mee om? Is dat niet een ongelooflijk spanningsveld? Volgens mij heeft u al drie beroepen gehad en komt de vierde er aan. Hoe kiest u dat?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Toen je me deze vraag via Refoweb stelde kon ik er nog niet zo gemakkelijk een antwoord op geven. Hoe kies je welk beroep je moet aannemen? Dat was ook mijn vraag, al wist ik wel dat de Heere die mij tot Zijn dienst riep, Zelf de weg moest openen. De Heere heeft me de weg gewezen en het vanuit en met Zijn Woord duidelijk gemaakt dat voor mij en mijn gezin de weg naar Genemuiden is. En daarom ben ik ook gewillig om die weg te gaan en heb voor de andere beroepen kunnen bedanken, ook voor het beroep uit Naarden.

Hoe moet je kiezen? Dat is onmogelijk totdat de Heere de weg baant en dan is het eenvoudig. Wachten op de Heere, daar gaat het om. Ik hoop dat ik zo je vraag enigszins beantwoord heb, hoewel ik niet helemaal in detail getreden ben. Maar ik ga er van uit dat het in deze vraag ook meer ging om “hoe gaat dat bij iedere willekeurige predikant/kandidaat?” en niet “hoe gaat dat bij kandidaat Huijgen?”.

Met vriendelijke groet,
Drs. A. Huijgen

Tags in dit artikel:

beroepingswerkroeping