Over een paar maanden ga ik (22) trouwen (...) maar ik ben nu bang dat ik binnen...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Over een paar maanden ga ik (22) trouwen. We hebben op lichamelijk gebied onszelf goede grenzen gesteld en zijn hier ook binnen gebleven. Voor mij was dit niet moeilijk, maar ik ben nu bang dat ik binnen ons huwelijk niet veel zal gaan ervaren op seksueel gebied. Mijn clitoris is volgens mij vrij ongevoelig. Ik weet alleen niet of je dit zelf kunt bepalen wanneer er nog geen sprake is geweest van seksueel contact.

Antwoord

Wees daar niet al te bezorgd over, maar durf ook ontspannen het huwelijk in te gaan. Bovendien moet je het hebben van seksueel contact ook opbouwen. Je hebt nog een leven lang voor de boeg en het hoeft toch niet meteen de eerste keer al helemaal perfect te gaan? Bovendien is het hebben van seksueel contact op zich al bijzonder, dat je echt het gevoel hebt dat je samen één bent. Je hebt alleen met je eigen man/vrouw seksueel contact. Dat geeft al zo’n bijzondere band.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk