Aan kand. G. A. van Ginkel. Hartelijk dank voor uw antwoord (...) Als de dominee...

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

Aan kand. G. A. van Ginkel. Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik voel me vaak afgesloten van de rest. Ik heb voordat ik deze vraag naar Refoweb heb gestuurd aan onze dominee gevraagd of hij niet meer tijd voor mij kan nemen. Maar dat kon dus niet. Ik heb ook gevraagd of ik terug mocht naar de andere groep, maar dat mocht niet. Ik was de oudste, dus moest ik me ook maar zo gedragen. Als de dominee dat niet wil, zit er dus niks anders op dan naar hem te luisteren. Hoe nu verder?

Antwoord

Dit is allemaal heel vervelend voor je. Zo heeft de catechese voor jou ook geen zin. Je gaat er  met spanning heen. Je voelt je niet opgenomen in de groep. Door de dominee niet echt geaccepteerd ,-ook niet serieus genomen. Dat is weinig vruchtbaar.

Je zou nog eenmaal kunnen vragen je over te plaatsen naar de vorige groep; waarbij je heel openhartig en duidelijk bent over hoe je de dingen ervaart. Wellicht kunnen je ouders dit verzoek ondersteunen.

Is dominee opnieuw daartoe niet bereid, dan is het in overleg met je ouders en dominee wellicht goed om met de voorjaarsvakantie het catecheseseizoen voor jou te besluiten, om dan DV volgend seizoen weer te beginnen in de groep van je eigen leeftijd.

Bid de Heere om licht en wijsheid. Sterkte!

Kand. G. A. van Ginkel