Computerspelletjes

G.M. Gerritsen / Geen reacties

Vraag

Is het slecht om computerspelletjes te spelen? Kun je als christen zijnde wel Tetris spelen? En welke spellen keurt God wel goed?

Antwoord

Beste jongen/meisje,

Gelukkig leven wij in een land met een hoge welvaart. Zoveel rijkdom hebben wij, dat we ons veel vrije tijd kunnen permitteren. Vrije tijd om zelf in te delen. Tijd om ontspannend bezig te zijn. Maar ook tijd om de Heere te zoeken. Ik hoop dat je die tijd ook kent! Dat kan de beste ontspanning geven.

Nu je vraag: Computerspelletjes zijn erg leuk en ontspannend. Niets verkeerd aan. Even alles aan de kant zetten. Eventjes heerlijk ontspannen. In die zin zijn spelletjes, of ze nu op de computer staan of niet, goed om te spelen.

Alleen nu een paar vragen: Hoeveel tijd van je vrije tijd besteed je aan deze spellen? Is dat in verhouding met tijd met je vrienden/vriendinnen? Is dat in verhouding met gezellig samenzijn in je gezin? Is dat in verhouding met de tijd die je voor de Heere uittrekt? Ga dat eens voor jezelf na.

Als je nog vragen hebt over bepaalde spelletjes, of ze wel of niet mogen, bespreek het met je ouders. Vraag waarom iets wel of niet mag. Wees eerlijk en oprecht, vooral ten opzichte van onze God in de hemel.

Met een hartelijke groet,

G. M. Gerritsen, Apeldoorn

Lees meer artikelen over:

games