Vriendin niet snel opgewonden

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin (19) en ik (22) hebben ruim zeven maanden verkering. We houden veel van elkaar en genieten ook van elkaar, maar wat ik me afvraag is het volgende. Ik raak zelf heel snel opgewonden, vaak al van een zoen. Zij heeft dat totaal niet. Dat zal tussen een jongen en een meisje ook wel niet hetzelfde zijn, maar zij moet toch ook wel ergens opgewonden van raken? Wij gaan toch best intiem met elkaar om, het blijft niet bij een zoen. Gelukkig niet te ver en daar hebben wij ook wel grenzen voor gesteld. Maar zij heeft totaal geen moeite om niet over onze grenzen heen te gaan, niet omdat ze zichzelf zo goed in de hand houdt, maar omdat ze er simpelweg geen behoefte aan heeft. Ze bevredigt zichzelf ook nooit, dat vindt ze iets raars. Is dat wel normaal? Zelf weet ze het ook niet. Ze zegt dat ze wel van het knuffelen geniet, maar wat verstaat een meisje dan onder genieten? Zou u mij hier meer over willen vertellen, misschien kan ik haar dan beter begrijpen.

Antwoord

Een meisje beleeft seksualiteit toch vaak anders dan een jongen. Voor een jongen is het erotische, seksuele vaak heel belangrijk, dan heeft een jongen het gevoel dat hij bij z’n meisje hoort. Voor een meisje gaat het veel meer om de vriendschap zelf. Je vertrouwd en veilig voelen bij elkaar is voor haar weer erg belangrijk.  Zelfbevrediging komt bij jongens dan ook veel en veel meer voor dan bij meisjes. Dat zij nog nooit aan zelfbevrediging heeft gedaan, is beslist niet raar of zo. Misschien ook goed om eens boeken over het verschil tussen een man en een vrouw te lezen. Het voert te ver om dat in dit antwoord allemaal te beschrijven.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

libido