Kan een onbekeerd mens dingen doen die tot eer van God zijn en dus niet zondig z...

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Kan een onbekeerd mens dingen doen die tot eer van God zijn en dus niet zondig zijn? Of is het zo dat een onbekeerd mens alleen maar zondige dingen kan doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

We kennen allen wel de persoon van koning Jehu. Wat heeft hij een ijver aan de dag gelegd om het land te zuiveren van alle afgoden en valse religie. Hij meende oprecht dat hij tot eer van God dat werk moest verrichten. Het was goed werk wat hij deed en kreeg Gods goedkeuring daarover. Uit Gods Woord kan voorzichtig worden opgemaakt dat hij een koning was zonder een nieuw hart en dan zijn we onbekeerd.

Bij de tweede vraag moet ik denken aan hetgeen de Heere Jezus heeft gezegd: uit u geen vrucht in der eeuwigheid. Dat geldt bekeerd en onbekeerd. Toch ligt er een groot verschil tussen deze twee. Want voor Gods volk geldt het woord: uw vrucht wordt uit Mij gevonden. Zelfs de allerheiligste heeft slechts een klein beginsel van de ware gehoorzaamheid en dat dankzij Gods genade in Christus.

Met hartelijke groet van één die altijd op zoek is om iets goeds te kunnen doen tot eer van Hem.

Ds. J. D. Heikamp

Ds. J.D. Heikamp

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Staphorst
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    website: http://dsheikamp.refoweb.nl