God kastijdt die Hij liefheeft

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik heb zo weinig strijd soms. Nu twijfel ik eraan of het ooit wel wat geweest is tussen mij en de Heere. Er staat in de Bijbel dat God kastijdt die Hij liefheeft, maar ik voel het soms zo weinig! Ik ben zo bang dat ik mezelf bedrieg voor de eeuwigheid!

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Je bezig zijn met geestelijke zaken wordt voornamelijk bepaald door het afgaan op je gevoelens en ervaringen. Werp het net eens aan de rechterzijde van het schip. Het voorwerp van het geloof kan nooit onze ervaring zijn. Het geloof kan erdoor versterkt worden, maar ten diepste is er maar één grond: de belofte van God ons in het Evangelie bekend gemaakt: "Die in de Zoon gelooft, heeft het eeuwige leven". Zoals Hij in het Evangelie tot ons komt moet Hij door het geloof gekend en omhelsd worden.

Daar maakt de Heilige Geest plaats voor door het ontdekkend licht van Gods Woord en wet. Op Zijn tijd geeft Hij oog voor de heerlijkheid van Christus. Daar leert Hij naar hongeren en dorsten. "Die zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het Mijne nemen en zal het u verkondigen", zegt de Heere Jezus. Probeer buiten Hem geen rust te vinden.

Zoekt Hem, terwijl Hij te vinden is. Je bent welkom bij Hem om van je zonden te worden verlost.

Hartelijk gegroet,
ds. H. Paul