Op zoek gaan naar Jezus

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan dominee Driessen. Ik hoorde pas een preek van u over Jakobus 4 vers 8a. U had het in de preek over het feit dat wij als zondaren ons tot God moeten keren. U zei toen ook, dat dit eigenlijk niet kan... Ik begrijp daar niet zoveel van. Je hebt kerkgenootschappen die zeggen, dat je zelf niet tot God kan naken en dat je moet wachten tot God zich tot jou keert... Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je persoonlijk wel naar God moet gaan en zoeken en niet dat God vanzelf wel naar je komt. Ook hoor je weer mensen (kerkgenootschappen) die zeggen dat je Jezus moet aannemen en dan je zonden moet belijden en dat je dan bekeerd bent. Ook daar ben ik het niet mee eens. Maar wat is nu wel de waarheid? Komt Jezus naar jou of moet jij opzoek gaan naar Jezus?

Antwoord

Beste vriend(in),

Laat ik proberen je heel kort te antwoorden, maar ik denk dat het dan duidelijk is. De Heere zegt: bekeert u! (“Nader, naakt tot God”, Jakobus 4). Begin er aan!!!!!! En als je dan begonnen bent, zul je ontdekken dat je nooit had kùnnen beginnen als Gód niet begonnen was. Maar jij moet dus beginnen!!!!

Met vriendelijke groet,
Ds. J. Driessen

Tags in dit artikel:

bekering