Diverse popgroepen

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik heb een discussie met mijn zoon en dochter over de popgroepen Ramstein, The Rasmus, Within Temptation en Jan Smit. Volgens mij zijn ze verre van verantwoord. Kunt u hen en mij uitleggen wat er precies mis mee is?

Antwoord

Beste Vader of Moeder...

Hierbij beschrijf ik enkele feiten van en rond de genoemde artiest:

Rammstein bezingt zichzelf als een engel. Ook heeft hij enkele albums hierover uitgegeven. Ook zijn er albums uitgegeven met ontblote vrouwen op de voorkant; zelfs een album met een doodshoofd. Verder worden er liederen gezongen over moord en doodslag. Dood aan Amerika (voor de duidelijkheid: Rammstein is een Duitser). Verder treedt hij op bij diverse satanische houseparty‘s (hun Nederlandse website wordt zelfs door Solcon geblokkeerd...).

The Rasmus zingt op 1 CD over: de engel van de satan; schieten; de nacht na de nacht; Laat ze niet gaan... Een clip beeldt één en al duisternis uit; ook hier komen vrouwen op een verkeerde manier in beeld!

Within Temptation: Het logo bevat een plaat v/d duivel. Verzoeking is ook de naam van de band. De band heeft onlangs de World Music Award gewonnen. Dit betekent dat het de bestverkopende Nederlandse band ter wereld is.

Jan Smit: Dit is nog een jonge jongen. Een hele andere stijl van muziek als voorgaande artiesten. Hij zingt vanaf heel vroeg diverse liedjes. Tegenwoordig gaan ze veel over vrouwen, liefde e.d. Een kleine Borsato, alleen kwalitatief minder. Jan is héél erg populair onder de jeugd, gehandicapten e.d. Inmiddels treed Jan ook op locaties op waar je als Christen niet kan en mag komen.

Dit zijn feiten; die hopelijk voor zichzelf spreken. Veel wijsheid hiermee toegewenst!

Met vriendelijke groet,
Bert Noteboom jr.

Tags in dit artikel:

popmuziek