Wij zijn al jaren getrouwd en belijdend lid van een kerk. Nu is het probleem dat...

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke / Geen reacties

Vraag

Wij zijn al jaren getrouwd en belijdend lid van een kerk. Nu is het probleem dat mijn man niet meer naar de kerk wil. Verder is onze relatie goed, maar op dit punt komen we niet overeen, wat ik erg vind. Hoe kunnen we hier nou het beste mee omgaan?

Antwoord

Beste mevrouw,

Wat een verdriet. U en uw man zijn al jaren getrouwd en samen belijdend lid van een kerk. Nu wil uw man niet meer mee naar de kerk... Wat is er gebeurd dat hij deze ingrijpende stap gemaakt heeft om zijn plaats in de kerk leeg te laten? Is hij gekwetst, is er onenigheid geweest in de kerk? Als er zo iets gebeurd is, dan is het nodig om dat uit te praten met de betrokken persoon, {of dominee, kerkenraad} zodat een nieuwe stap gezet kan worden. Biddend weer opnieuw samen naar de kerk...

Uw relatie samen is goed, maar dit punt drukt in uw relatie. Het grote voorrecht om samen naar Gods huis te gaan, is voorbij, samen napraten over de preek kan niet meer. Ik begrijp uw zorg en verdriet. Hoe er mee om te gaan, vraagt u. Het belangrijkste is dat u er biddend mee omgaat. “Heere, help?!” In de meeste gevallen helpt samen praten over dit onderwerp niet meer. Wees een stille getuige van de Heere Jezus, dat doet meer dan woorden. En geloof dat de Heere boven alles staat. Hij kan alle dingen ten goede keren. Hij werkt soms zo wonderlijk. Hij gebruikte zelfs slijk om de ogen van de blinde te openen. Hij is Dezelfde, vroeger en vandaag en morgen. Vertrouw op de Heere, steun niet op je eigen verstand, je eigen inzicht. Betrek de Heere in je zorgen en hoop op Hem.

Van harte Gods zegen en wijsheid van Boven toegebeden.

Mw. N.J. van Dooijeweert-van der Slikke, Waddinxveen-Peru

Lees meer artikelen over:

huwelijk