Is alle popmuziek verkeerd?

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Is alle popmuziek verkeerd? Ik luister heel vaak naar popmuziek en vind het leuke muziek en nog leuker als het hard staat!!

Antwoord

Beste vriend(in),

Popmuziek staat voor populaire muziek. Wat versta je er onder? Ik weet dat onder veel mensen de Urker koren erg populair zijn.

Maar jij zal muziek van een iets ander soort en karakter bedoelen. Muziek wat als achtergrond of boodschap heeft: overspel, haat, moord, drugs, bandeloosheid, seks en andere wereldse elementen. Breek gelijk met het luisteren naar die muziek; het brengt onrust en verslaving in je leven en je dient er wereld en satan mee! Wanneer jouw soort popmuziek is tot eer van de Heere God dan hoor ik dat graag van je.

Nu de volgende twee dingen die je ook noemde in je vraag. Jij vind het extra leuk als de 'muziek' hard staat en je luistert het vaak. 'k zeg één ding tegen je: Pas op!

- Je bent sneller verslaafd aan die muziek dan dat je er vanaf kunt komen.

- Je beschadigt je gehoor voor je leven!

Meer zeg ik hier niet van. Vraag vergeving aan God en bid om verlossing hiervan.

Tot slot: Het is mogelijk dat je het niet eens bent met mijn antwoord. Is dat het geval dan geef ik je de volgende tip (die dan moet werken): Dank God voor die 'muziek' ; dat je Hem ermee eren kunt; dat de achtergronden spreken over o.a. Zijn schepping en Zijn bedoeling daarvan; dat de 'muziek zo'n rust en afhankelijkheid in je leven brengt! Dank God ook, dat je gehoor zo snel achteruit gaat. Wat heb je dan véél te danken. Dank God in alles lieve vriend(in)!

Een hartelijke groet,
Bert Noteboom jr.

Lees meer artikelen over:

muziekpopmuziek