Popmuziek nog steeds mooi (2)

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik ben in gaan zien dat popmuziek slecht is, terwijl muziek toen echt mijn leven was. Overal en altijd had ik muziek aan. Ook ben ik dj geweest en draaide ik voornamelijk hardcore en hardstyle. Als ik nu die muziek hoor (bijvoorbeeld bij iemand in de auto of op 't werk) dan vind ik het nog steeds mooi. Wat kan ik hier tegen doen? Zelf draai ik het dus niet meer. Als alternatief heb ik nu bijvoorbeeld André Rieu aan of andere rustige (instrumentale) muziek. Ik probeer de betreffende muziek wel te vermijden, maar soms zit ik bij iemand in de auto en dan durf ik er niets van te zeggen omdat ik zelf de ergste was met die muziek.

Antwoord

Beste vragenstell(st)er,

Eerst wil ik je van harte feliciteren met deze ontwikkeling in je leven! God zij DANK! Ik zal nu proberen in te gaan op jouw vraag/probleem.

Wanneer iemand bijvoorbeeld gestopt is met roken, dan zal die persoon allicht weer in contact komen met rokende mensen. Hij heeft dan waarschijnlijk de grootste moeite om niet even een sigaret te gaan meeroken. De Bijbel spreekt er ook over: je zult dagelijks met jouw verkeerde verlangens te strijden hebben. Een blijvende strijd dus... Je zult er tegen moeten vechten! Strijd je alleen, dan kun je de overwinning op je buik schrijven! Echter, dicht bij God, vertrouwend en kijkend op Jezus alleen, dan ligt de overwinning vast!

Verder is het goed om een alternatief te hebben voor deze 'onderaardse' muziek. Maar, nogmaals, het beste wapen tegen deze (on)bewuste verlangens is dicht bij God leven, vertrouwen op Hem, de Heiland en Heelmeester (ook voor de heling/bevrijding van verlangens naar die muziek) JEZUS. Hij heeft de satan met al zijn begeerlijkheden overwonnen voor iedereen die in Hem gelooft, op Hem ziet en het van Hem verwacht!

Als laatste geef je aan wanneer je met de door jouw genoemde 'muziek' geconfronteerd wordt, je er niet over durft te praten (niks van wilt zeggen); dit omdat je zelf de ergste was met of in die muziek. Een tegenvraag: wie kan er beter dan jij beoordelen of die muziek slecht is? Hoe moeilijk het ook is, zet de muziek uit of draai hem zacht en begin er een gesprek over! Paulus zei dat hij de voornaamste der zondaren was maar gelukkig heeft hij niet gezwegen toen hij bij mensen zonden tegen kwam!

Beste vriend(in), welkom in de strijd, leef dicht bij Hem en weer je tegen het kwade! Wanneer je, in deze zware strijd, persoonlijk contact wilt hebben mag je altijd bellen/mailen. Bij Refoweb hebben ze mijn gegevens.

Een, voor jouw, biddende en meelevende groet, Bert Noteboom jr.

Tags in dit artikel:

muziekpopmuziek