Muziek zonder foute tekst luisteren

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Is alle muziek wat niet Bijbels is (om het zo maar te zeggen) verkeerd? Ik weet dat heel veel Engelstalige muziek verkeerd is en dat luister ik dan ook liever niet. Maar nu is mijn vraag, is ook Nederlandstalige muziek altijd verkeerd? Ik weet dat er ook verkeerde Nederlandstalige liedjes zijn, maar zijn die nummers die je helemaal kunt verstaan en waar je geen verkeerd woord in vinden kan, ook verkeerd?

Antwoord

Beste vragensteller,

Eén foutje in de vraag wil ik eerst even recht zetten: Heel veel Engelstalige muziek is verkeerd. Dat is zo. Heel veel trouwens ook niet. Maar, heel veel Nederlandstalige muziek ook. En Franstalige muziek ook. Verder zou ik niet weten waarom de foutloze nummers verkeerd zijn en waarom je ze dus niet mag beluisteren. Muziek waar je God met een rein geweten voor kunt danken, die kan en mag je mijns inziens luisteren.

Ik hoop dat dit korte antwoord helder en duidelijk is. Véél succes met het maken van keuzes!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom

Tags in dit artikel:

muziek