Geen maten

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Als man heb ik geen vrienden van hetzelfde geslacht. Eerlijk gezegd heb ik er ook geen behoefte meer aan. Vriendschappen uit het verleden liepen bij nieuwe ontmoetingen op een teleurstelling uit. Er was geen echte ontmoeting, waarbij ik overigens niets kwaad zeg over deze oude vrienden. Waar ik me veel meer op mijn gemak voel is bij de vriendschap met een vrouw. Het luisterend oor, het echte gesprek vind ik daar. Sommige volwassen mannen hoor ik weleens spreken over “hun maat”. Bij mij komt dan een licht gevoel van walging naar boven. Met mannen werken vind ik uitstekend, maar voor vriendschappen verkies ik echt het gezelschap van de vrouw. Hoe kijkt u hier naar?

Antwoord

Beste meneer,

Wat voor belang hebt u bij (of interesse in) míjn visie op vriendschap?  Als ú vriendschap met een vrouw prettiger vindt dan vriend te zijn van een manspersoon en een ‘maat’ te zien als zijnde een collega, prima toch? Misschien wilt u van mij iets heel ànders weten, maar dan graag een húlpvraag, niet een mening.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

vriendschap
5 reacties
coby6
Geniet maar drink met maten.
pindas83
Ik wil niemand de maat (af)nemen maar bij mij is het precies andersom.
(Ik overweeg ook een vraag in te sturen)
Ik word dus een beetje naar van man-vrouw vriendschappen.
Pubermoeder
Als u getrouwd bent lijkt me het ongewenst, misschien mist u dan wat in uw eigen relatie.
Als u niet getrouwd bent wens ik u een hele lieve vrouw met een luisterend oor en waar u goed mee kunt praten.Blijkbaar heeft u daar behoefte aan ( en ja, wie niet?)
vadervandochters
Als jonge man en vader van 3 kinderen (dochters :-). Ben ik heel erg blij met mijn maten, waarmee je op de zelfde golfengte kan praten, biertje kan drinken. Ik hecht enorm veel waarde aan deze contacten, omdat ik die band niet heb met mijn eigen broers. Twee van mijn beste vrienden zie ik echt als boezemvrienden, daar spreek ik ook maandelijks mee af om alle facetten van het leven mee te delen, geloof, werk, gezin en huwelijk. Maten zijn voor mij vrienden waar je ook veel mee kan delen, maar net niet alles dan een beste vriend. Kortom, ik zie enorm veel waarde in een vriendschappelijke band met een maat-vriend. Daarnaast ook erg gezellig om met z'n 4e als bevriend stel af te spreken, in zo'n gezelschap zijn de gesprekken vaak net even anders dan als mannen-onder-elkaar/broederband!
schoenveter
Nog even van een andere kant af belicht: Wat voor persoon ben je? Sommige mannen zijn zachter ingesteld dan de gemiddelde 'ruige' man.

Misschien blijkt dat je erg zorgzaam en sociaal ben ingesteld en daarom ook minder goed aansluiting vind bij de doorsnee mannen, ik noem maar wat. Dan vind je zulke connecties sneller bij vrouwen. Maar goed, als je behoefte hebt aan een metgezel die je steunt in alles, zoek daar dan naar!